Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Более 2,5 тысячи раз воспользовались рязанцы услугой «Легкий возврат» в отделениях Почты России в этом году

С начала этого года жители Рязанской области более 2 500 раз воспользовались услугой Почты России «Легкий возврат». Популярность сервиса выросла на 10% по сравнению с аналогичным периодом прошлого года.

Покупатель бесплатно и быстро может вернуть не подошедший ему товар обратно в интернет-магазин из любого почтового отделения. Единственное условие – продавец должен пользоваться услугой Почты России «Легкий возврат». Когда покупатель оформляет заказ, интернет-магазин сообщает ему о возможности вернуть товар и сроках, когда это можно сделать.

Для возврата понадобится только трек-номер заказа. То есть можно обойтись без чека и паспорта. Упрощенная процедура занимает не больше одной минуты.

Возвратный трек-номер формируется через личный кабинет на сайте сервиса. Услуга представляет интерес для интернет-магазинов: увеличивается количество потенциальных покупателей и лояльность постоянных клиентов. Растет средний чек и частота заказов, поскольку что покупатель больше не боится приобретать товар дистанционно.

Новости партнеров