Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Лаборатория областной клинической больницы войдет в централизованную лабораторную службу в первом квартале 2025 года

Лаборатория ОКБ войдет в централизованную лабораторную службу в первом квартале 2025 года. Об этом на заседании правительства 1 октября сообщил министр здравоохранения региона Александр Пшенников.

Тему на правительстве подняли из-за обращения одной из жительниц города. Глава регионального минздрава опроверг информацию о затянутости процедуры получения результатов анализов, на которую обратила внимание пациентка. По словам Пшенникова, в конкретном случае имело место непонимание между медперсоналом и пациентом.

В областной клинической больнице провели аудит работы лабораторий, подведомственных ОКБ –это больница №10,  поликлиника №14, Михайловская районная больница и сама ОКБ. Выстроены логические и транспортные цепочки забора и доставки биоматериала, подчеркнул министр.

Глава региона Павел Малков обратил внимание на то, что в области реализуется проект «Вежливая поликлиника», а оптимизация услуг не должна создавать проблемы, а вести к удобству сервисов.

Фото: архив ИД «Пресса»

Новости партнеров