Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Социологическое агентство «Вебер»: 20% опрошенных россиян не сидят в чатах

20% опрошенных жителей России не состоят ни в каких чатах в мессенджерах. Результаты исследования опубликовало социологическое агентство «Вебер» – проект АНО «Диалог» и «Диалог Регионы».

Самый популярный мессенджер в России – WhatsApp (67%). Однако в 2023 году его популярность снизилась на десять процентов. Эксперты связывают это с переходом аудитории в VK Мессенджер, интегрированный в том числе в «Сферум» – закрытое образовательное пространство с чатами для учителей, учеников и их родителей.

Снизилась популярность и у Viber – 21% и 18% соответственно. Telegram предпочитают 46% опрошенных.

Больше всего россияне общаются в чатах с друзьями или родственниками – 46%. Второе место делят одноклассники/однокурсники и коллеги по работе (по 23% в обеих категориях).  Затем идут чаты с региональными новостями (16%) и родительские чаты (13%).

Если же говорить о любимых темах общения, то опрошенные чаще всего обсуждают региональные новости (35%), политику в России (31%), развлечения и юмор (29%), специальную военную операцию на Украине (28%) и семейную жизнь (тоже 28%).

Фото: stylishbag.ru

Новости партнеров