Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Касимов вошел в речной маршрут «Московское Золотое кольцо»

20 июня в Москве презентовали маршрут речного круиза «Московское Золотое кольцо». Об этом сообщает мэрия столицы.

«Когда мы восстановили Северный речной вокзал и Южный вокзал, мы полностью восстановили инфраструктуру для туристического флота, – сказал мэр Москвы Сергей Собянин. – На сегодня мы возродили речное Московское Золотое кольцо, которое было создано в 1959 году. Пароходы двигались с Северного речного вокзала, проходили по Золотому речному кольцу и возвращались обратно в Москву на Южный речной вокзал».

Круиз «Московское Золотое кольцо» также называют Московской кругосветкой. Регулярные перевозки по маршруту Москва – Нижний Новгород – Москва длиной 1800 километров осуществлялись с 1959 по 1980 год. Путешествие занимало от 9 до 15 дней. Пароход проходил по каналу имени Москвы, верхней Волге, Оке, Москве-реке. В пути туристы останавливались в Калязине, Угличе, Мышкине, Рыбинске, Ярославле, Костроме и других городах на Волге, а также в Муроме, Касимове, Рязани и Коломне на Оке.

На речных маршрутах планируют использовать российские электросуда, не имеющие аналогов. К 2035 году планируют ввести 20 таких судов.

Фото: стоп-кадр программы «Новости» от 20 июня телеканала НТВ

Новости партнеров